Odota...
Wait...
Korppi-järjestelmän toimintoja Korppi

16.1.4

Kirjaudu sisään järjestelmään!
9.8.2022 23:07

KIKP221 Lajin jatkokurssi: Pelikäsikirjoittaminen, 5 op, JY:n avoin yliopisto [kotisivu]

Kirjoittaminen (avoin yo)

Tiedotus:
Kurssille ei voida ilmoittautua, koska se on jo vanhennettu.
Kurssin ilmoittautumisaika päättyi 19.2.17 klo 23:59.
Tiedotus:
Kurssille ilmoittautuneet järjestetään ilmoittautumisjärjestyksen mukaan. Lisätietoja jonotuksesta.

Maksutiedot

Opintomaksu: 75.00 euroa
Maksuerät: 1 tasaerä

Yleisiä tietoja

Kotisivu: https://www.avoin.jyu.fi/oppiaineet/kirjoittaminen
Alkaa - päättyy: 2.1.17 - 31.7.17
Ilmoittautumisaika: 2.1.17 klo 0:00 - 19.2.17 klo 23:59
Opinto-oikeuden voimassaoloaika: 2.1.17 - 31.7.17
Laajuus: 5 op
Ilmoittautuneita: 7
Maksimi osallistujamäärä: 7 (Jonotuskäytännöstä johtuen kurssille voidaan ilmoittautua, vaikka maksimi osallistujamäärä ylittyisikin.);
Organisaatiot:Kirjoittaminen (avoin yo) (AVOKIK)
Opetuksen järjestäjät:JY:n avoin yliopisto
Sisältö:

Lajin jatkokurssi:

Tekstilajin erityispiirteiden harjoittelu (esim. draamasta pelikäsikirjoittaminen tai tietokirjoittamisesta tieteen popularisointiin).  Valitun tekstilajin kirjoittaminen, lukeminen, analysoiminen ja tulkitseminen. 

Pelikäsikirjoittaminen:

Pelikäsikirjoittamisen kurssilla on kaksi keskeistä teemaa: digitaalisten pelien luova sisällönsuunnittelu ja itse käsikirjoittaminen. Kurssilla pelisuunnittelua lähestytään tavoitellun (peli)kokemuksen näkökulmasta. Lisäksi käsitellään erityisesti narratiivisten pelien suunnittelua. Luovalla sisällönsuunnittelulla tarkoitetaan tässä yhteydessä erityisesti pelaajalle näkyvien alueiden, sekä pelikokemuksen suunnittelua. Aihe pitää sisällään niin multimodaalisen digitaalisen ilmaisun, interaktiivisuuden, kuin pelielementtienkin suunnittelua.

Kurssi suoritetaan opetusmateriaaliin tutustumalla sekä tekemällä sarja erityyppisiä suunnittelun ja käsikirjoittamisen harjoituksia, joissa etsitään peli-ideoita ja opetellaan erittelemään tavoitekokemusta, suunnitellaan mm. pelisääntöjä proseduraalisena systeeminä ja erilaisia tarinaelementtejä käyttäjäkokemuksen näkökulmasta. Näin opiskelijat kehittävät luovaa ajatteluaan digitaalisen pelisuunnittelun näkökulmasta. Lisäksi kurssilla harjoitellaan suunnitteludokumentointia.

 

Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • määritellä tekstilajin osana omaa kirjoittamistaan
  • tunnistaa tekstilajin erityispiirteet
  • kirjoittaa lajitekstin.
Esitiedot:

Perusopintojen draamakurssi
 

Suoritustavat:
  • Verkko-opiskelu, Wiki-ympäristössä
  • Wikiin kirjaudutaan Jyväskylän yliopiston tietoverkon käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Voit ottaa tunnuksen käyttöösi salasana.jyu.fi -osoitteessa aikaisintaan kahden päivän kuluttua ilmoittautumisestasi.

[Tiivistä opetusryhmien aika- ja paikkatiedot]

Verkkokurssi [ryhmien tarkat tiedot ja ilmoittautuminen]

Verkkokurssi 6.3.-19.5.2017 [ryhmätiedot ja ilmoittautuminen]; ilmoittautuneita 7, maksimi 7
ilm.aika: 2.1.2017 00:00 - 19.2.2017 23:59
 PaikkaViikkoPäiväPvmKloOhjaajaLisätietojaURITapahtuman tiedot
1-10ma6.3.201700:00-00:00ÄyrämöVerkkokurssi alkaaTapahtuman tiedot
2-20pe19.5.201700:00-00:00ÄyrämöVerkkokurssi päättyyTapahtuman tiedot