Odota...
Wait...
Korppi-järjestelmän toimintoja Korppi

16.1.0

Kirjaudu sisään järjestelmään!
27.11.2021 19:49

ERIP102 Erityiskasvatuksen toimintaympäristöt ja yhteistyöverkostot, 5 op, oppimistehtävä, Avoimen yo:n yhteistyöoppilaitokset

Avoin yliopisto

Kirjaudu sisään ilmoittautuaksesi tai rekisteröidy.

Yleisiä tietoja

Alkaa - päättyy: 1.8.21 - 20.3.22
Ilmoittautumisaika: 1.8.21 klo 0:00 - 20.3.22 klo 23:59
Opinto-oikeuden voimassaoloaika: 1.8.21 - 20.3.22
Laajuus: 5 op
Ilmoittautuneita: 79
Organisaatiot:Avoin yliopisto (AYO), Erityispedagogiikka (avoin yo) (AVOERI)
Opetuksen järjestäjät:Etelä-Karjalan kesäyliopisto, Etelä-Pohjanmaan kesäyliopisto, Hämeen kesäyliopisto, Kaustisen evankelinen opisto, Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopisto, Reisjärven kristillinen opisto, Tampereen kesäyliopisto, Työväen akatemia, Vaasan kesäyliopisto, Vuolle-opisto
Ajankohtaista:

HUOM! Nämä opinnot järjestetään avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksessa. Ota yhteyttä ensin yhteistyöoppilaitokseen ja ilmoittaudu opintoihin vasta saatuasi sieltä ilmoittautumisohjeet.

Tämä opintojakson suoritustapa kuuluu erityispedagogiikan perusopintokokonaisuuteen (25 op).

Sisältö:

Erityiskasvatuksen toimintaympäristöt, tukijärjestelmät, lainsäädäntö, yhteistyöverkostot

Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • kuvailla erityiskasvatuksen toimintaympäristöjä elämänkulun eri vaiheissa
  • jäsentää erityiskasvatuksen yhteistyöverkostoja
  • tunnistaa tukijärjestelmät elämänkulun eri vaiheissa
  • soveltaa keskeistä tukijärjestelmiin liittyvää lainsäädäntöä 
Ilmoittautuminen:
  • Ota yhteyttä opinnot järjestävään yhteistyöoppilaitokseen ennen ilmoittautumista. Saat sieltä ohjeet ilmoittautumiseen ja tietoa opintojen suorittamisesta.
  • Perehdy myös avoimen yliopiston ilmoittautumisohjeisiin https://bit.ly/ilmoittautumisohjeet_ytol
  • Saat ilmoittautumisen perusteella sisällöllisesti ja ajallisesti rajatun suoritusoikeuden.
Suoritustavat:

Osallistuminen yhteistyöoppilaitoksen ryhmänohjausmallin mukaiseen lähiopetukseen ja oppimistehtävä Moodlessa.  Ryhmänohjauksessa noudatetaan yhteistä aikataulua. Yhteistyöoppilaitoksessa osallistut tutustumiskäynteihin ja ryhmätehtävään, jonka ryhmänohjaaja hyväksyy. Oppimistehtävässä teet itsenäisesti tehtävänannon ja lähdeaineiston perusteella tehtävän Moodlessa. Oppimistehtävä arvioidaan asteikolla 0-5.

Katso opiskeluohjeet Moodlesta: https://moodle.jyu.fi/

Moodleen kirjaudutaan Jyväskylän yliopiston tietojärjestelmien käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka saat käyttöösi ilmoittautuessasi opintoihin. Lisätietoa käyttäjätunnuksesta: https://bit.ly/kayttajatunnus_jyu

Kirjallisuus:
  • Jahnukainen, M. (toim.) 2012. Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. Tampere: Vastapaino. Johdantoluku s. 15–54 sekä vähintään kaksi muuta lukua oppimistehtävän teemoihin liittyen. (E-kirja)
  • Määttä, P. & Rantala, A. 2016. Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkaisemassa. 2. painos. Jyväskylä: PS-kustannus. TAI Pihlaja, P. & Viitala, R. 2019. Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-kustannus 3. Finlex verkkosivut (http://www.finlex.fi)

Vertailu

Korpissa on valittavana 6 vastaavaa kurssia. Voit vertailla kursseja keskenään.