Odota...
Wait...
ODKA2400 Tarinateatteri ja naamioteatteri, 2 op, reaaliaikainen lähiopetus, Tampereen kesäyliopisto
Draamakasvatus (avoin yo)
Tiedotus:
Kurssille ei voida ilmoittautua, koska se on jo vanhennettu.
Kurssin ilmoittautumisaika päättyi 31.7.22 klo 23:59.
Yleisiä tietoja
Alkaa - päättyy: |
1.8.21
- 31.7.23
|
Ilmoittautumisaika: |
1.8.21 klo 0:00
- 31.7.22 klo 23:59
|
Opinto-oikeuden voimassaoloaika:
|
1.8.21 - 31.7.23
|
Laajuus: |
2 op |
Ilmoittautuneita: |
9 |
Organisaatiot: | Draamakasvatus (avoin yo) (AVOODK) |
Opetuksen järjestäjät: | Tampereen kesäyliopisto |
Ajankohtaista: | Tämä opintojakson suoritustapa sisältyy draamakasvatuksen aineopintokokonaisuuteen.
HUOM! Nämä opinnot järjestetään avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksessa. Ota yhteyttä ensin yhteistyöoppilaitokseen ja ilmoittaudu opintoihin vasta saatuasi sieltä ilmoittautumisohjeet.
|
---|
Sisältö: |
- Genretietoinen ja eettinen draaman soveltaminen ja ohjaaminen
- Soveltavan draaman genrejä
|
---|
Osaamistavoitteet: | Opintojaksot ODKA2380 ja ODKA2390 ja ODKA2400 suoritettuaan opiskelija
- hallitsee soveltavan draaman dialogisen ohjaamisen
- ymmärtää draamakasvatuksen genrejen erilaiset tavoitteet, sovellusmahdollisuudet ja rajoitukset erilaisissa yhteiskunnallisissa konteksteissa
- osaa soveltaa ja arvioida draamakasvatuksen genrejä draamaopetuksessaan
- hallitsee draamaopetuksen pedagogiset ja eettiset periaatteet teoriassa ja käytännössä
|
---|
Esitiedot: | Draamakasvatuksen perusopinnot sekä erillinen haku ja valinta.
Lisäksi jakso ODKA2310 Draamaopettajuuden filosofia ja pedagogiikka (3 op). |
---|
Ilmoittautuminen: |
- Ota yhteyttä opinnot järjestävään yhteistyöoppilaitokseen ennen ilmoittautumista. Saat sieltä ohjeet ilmoittautumiseen ja tietoa opintojen suorittamisesta.
- Perehdy myös avoimen yliopiston ilmoittautumisohjeisiin https://bit.ly/ilmoittautumisohjeet_ytol
- Saat ilmoittautumisen perusteella sisällöllisesti ja ajallisesti rajatun suoritusoikeuden.
|
---|
Suoritustavat: | Osallistuminen reaaliaikaiseen lähiopetukseen aktiivisesti ja rakentavassa vuorovaikutuksessa sekä ennakkotehtävät.
Katso opiskeluohjeet Moodlesta https://moodle.jyu.fi/
Moodleen kirjaudutaan Jyväskylän yliopiston tietojärjestelmien käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka saat käyttöösi ilmoittautuessasi opintoihin. Lisätietoa käyttäjätunnuksesta https://bit.ly/kayttajatunnus_jyu |
---|
Kirjallisuus: |
- Blatner, A. & Wiener, D. J. 2007. Interactive and improvisational drama. Varieties of applied theatre and performance. New York: iUniverse.
- Boal, A. 1992. Games for actors and non-actors. London: Routledge
- Bowell. P. & Heap, B. 2017. Putting Process Drama into Action: The Dynamics of Practice. London: Routledge.
- Chase, M. 2017. Mask: Making, Using and Performing. Gloucestershire: Hawthorn Press.
- Hammond, N. 2015. Forum theatre for children: Enhancing social, emotional and creative development. London: Institute of Education Press.
- Heikkinen, H. & Viirret T.-L. (toim.) 2003. Draaman teillä – tutkimus TIE-projektista. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto.
- Jackson, T. 2013. Learning through theatre. The changing face of theatre in education. London: Routledge.
- Mermikides, A. & Smart, J. 2010. (eds.). Devising in Process. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
- Neelands, J. & Goode, T. 2015. Structuring drama work. Cambridge: Cambridge University Press.
- Rowe, N. 2007. Playing the Other. Dramatizing Personal Narratives in Playback Theatre. London: Jessica Kingsley.
- Viirret, T. L. 2020. Dialogism as an Integral Element in Process Drama: Insights into Drama Teacher’s Artistic-Pedagogical Expertise. Jyväskylä: University of Jyväskylä.
- Viirret, T. L. & Airaksinen, R. 2017. (toim.) Suomalaisia prosessidraamoja. Helsinki: Draamatyö.
- Wilsher, T. 2007. The Mask Handbook. Abingdon: Routledge.
- Wooster, R. 2016. Theatre in Education in Britain. London: Bloomsbury.
|