Odota...
Wait...
KIKA421 Palautetaidot, 5 op, Oppimistehtävä, Hämeen kesäyliopisto
Avoin yliopisto
Tiedotus:
Kurssin ilmoittautumisaika päättyi 22.1.23 klo 23:59.
Yleisiä tietoja
Alkaa - päättyy: |
1.8.22
- 31.7.23
|
Ilmoittautumisaika: |
1.8.22 klo 0:00
- 22.1.23 klo 23:59
|
Opinto-oikeuden voimassaoloaika:
|
1.8.22 - 31.7.23
|
Laajuus: |
5 op |
Kielet: |
opetuskielet: suomi; suorituskielet: - |
Ilmoittautuneita: |
0 |
Organisaatiot: | Avoin yliopisto (AYO), Kirjoittaminen (avoin yo) (AVOKIK) |
Opetuksen järjestäjät: | Hämeen kesäyliopisto |
Ajankohtaista: | HUOM! Nämä opinnot järjestetään avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksessa. Ota yhteyttä ensin yhteistyöoppilaitokseen ja ilmoittaudu opintoihin vasta saatuasi sieltä ilmoittautumisohjeet. |
---|
Sisältö: | Palautteen merkitys kirjoittamisen oppimisessa ja opetuksessa. Kirjoittamisen opinnoissa muodostuneiden palautetaitojen arviointi harjoitusten avulla. |
---|
Osaamistavoitteet: | Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa palautteen ja arvioinnin eroja ja yhtäläisyyksiä teorian ja käytännön tasolla
- tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa palautteen antamisessa ja vastaanottamisessa
- tunnistaa erilaisia palautteen vastaanottajia
- pohtia teoreettisesti palautteen antamisen ja vastaanottamisen kysymyksiä
- antaa taiteellisesti ja oppimisen kannalta perusteltua palautetta.
|
---|
Esitiedot: | Tämän jakson edeltävinä opintoina suositellaan kirjoittamisen oppiaineen perusopintoja. |
---|
Ilmoittautuminen: |
- Ota yhteyttä opinnot järjestävään yhteistyöoppilaitokseen ennen ilmoittautumista. Saat sieltä ohjeet ilmoittautumiseen ja tietoa opintojen suorittamisesta.
- Perehdy myös avoimen yliopiston ilmoittautumisohjeisiin https://bit.ly/ilmoittautumisohjeet_ytol
- Saat ilmoittautumisen perusteella sisällöllisesti ja ajallisesti rajatun suoritusoikeuden.
|
---|
Suoritustavat: | Suoritustavat voivat vaihdella eri yhteistyöoppilaitoksissa, esimerkiksi oppimistehtävään voi liittyä pakollista lähiopetusta.
Katso opiskeluohjeet Moodlesta https://moodle.jyu.fi/
Moodleen kirjaudutaan Jyväskylän yliopiston tietojärjestelmien käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka saat käyttöösi ilmoittautuessasi opintoihin. Lisätietoa käyttäjätunnuksesta https://bit.ly/kayttajatunnus_jyu |
---|
Kirjallisuus: |
- Gottelier, L. 2014. Matkalla kohti lukijaa. Palautteen merkitys kirjoitusprosessille. Teoksessa E. Karjula (toim.) Kirjoittamisen taide ja taito. Jyväskylä: Atena, 125–141.*
- Helminen, T. (toim) 2012. Uusi syntyy hämärässä: Dramaturgin ja kirjailijan dialogista. Teoksessa Salminen, P. & Snicker, E. (toim.) Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Helsinki: Like, 265–286.*
- Keltinkangas-Järvinen, L. 2010. Temperamentti – persoonallisuuden biologinen selkäranka. Teoksessa R-L. Metsäpelto & T. Feldt (toim.) Meitä on moneksi: Persoonallisuuden psykologiset piirteet. Jyväskylä: PS-kustannus, 49–69.*
- Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 64–98.*
- Vandermeulen, C. 2011. Negotiating the personal in creative writing. Bristol; Buffalo: Multilingual Matters.*
- Young, J. 2013 Workshops: what they are (and aren’t) and how to make the most of them. Teoksessa S. Norris (ed.), Studying Creative Writing. Newmarket: The Professional and Higher Partnership Ltd., 55–70.*
- Virtanen, V., Postareff, L. & Hailikari, T. 2015. Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista?
- Yliopistopedagogiikka 22 (1), 3 - 11*
Lisäksi opettajan antama muu materiaali
*) Saatavilla sähköisesti |
Vertailu
Korpissa on valittavana 4 vastaavaa kurssia. Voit
vertailla kursseja keskenään.